Heb jij je ooit afgevraagd waarom grote, succesvolle bedrijven zoveel geld besteden aan hun branding?
Dit is waarom!
Het duurt ongeveer 0,05 seconden voordat mensen een mening vormen over je website. (Bron: 8Ways)
Mensen oordelen. En snel ook. Zorg er dus voor dat je hun aandacht trekt, vasthoudt en een goede indruk achterlaat.
Consistente presentatie van een merk verhoogd omzet met 33%! (Bron: Lucidpress)
Consistent blijven is misschien wel de belangrijkste manier om vertrouwen op te bouwen bij je klanten. En vertrouwen is een van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.
Het gebruik van een kenmerkende kleur kan de merkherkenning met 80% verhogen! (Bron: Reboot)
Een terugkerende huisstijl is erg belangrijk als je een herkenbaar en samenhangend merk wilt creëren. Door een kleur te gebruiken die opvalt, zullen mensen je herkennen en onthouden.
77% van de consumenten koopt van merken die dezelfde waarden delen als zij. (Bron: Havas Group)
Verbinding maken op persoonlijk niveau is een andere geweldige manier om vertrouwen op te bouwen. Zoals Simon Sinek altijd zegt: "People don't buy what you do, they buy why you do it. And what you do simply proves what you believe." Dit zal zeker de klanten aantrekken die je zoekt.
60% van de consumenten vermijdt bedrijven met logo's die rare of onaantrekkelijke ontwerpen hebben, zelfs als ze goede recensies hebben. (Bron: Crowdspring)
"Oh, ik kan zelf wel even snel een ontwerp maken" – Nee, doe dat nou niet. Maak nooit je eigen logo, tenzij je een grafische achtergrond hebt. Als je serieus genomen wilt worden, kun je niet in Canva 'effe' een logo maken. Je hebt iets professioneels nodig, dat de essentie van je merk vertegenwoordigt en je doelgroep aantrekt.
77% van de consumenten winkelt het liefst bij merken die ze volgen op social media. (Bron: Sprout Social)
In deze tijd kun je je diepgewortelde haat tegen sociale media niet de overhand laten krijgen. Als social media iets is waar je niet goed in bent, of geen tijd aan wilt besteden. Huur iemand in om het voor je te doen. Want als je online niet zichtbaar bent, loop je heel wat potentiële klanten mis.
Digital Lane is een digitaal bureau dat ondernemers helpt met hun (online) marketing en branding, zodat zij zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: het runnen van hun bedrijf.
Ben jij klaar om een nieuwe weg in te slaan met je bedrijf? Dan is het tijd om een ijzersterk merk neer te zetten.
Comments