top of page
Sam Beumkes

5 Gouden tips om je merk consistent te houden

Bijgewerkt op: 17 jun. 2022


Een consistent merk in 5 stappen

Wil jij online herkend worden? Een samenhangend geheel zien op alle platformen? En groeien op social media?


Maak dan nu een start met deze 5 stappen:


Tip #1 - Trek je huisstijl door in al je social media uitingen


Herkenbaarheid schept vertrouwen. En dat wil je, als je nieuwe klanten binnen wilt slepen.


Wordt herkenbaar door je logo, kleurenpalet en tone of voice door te voeren in al je social media uitingen. Dit kan bijvoorbeeld heel simpel door het gebruik van social media templates in jouw merk kleuren. Maar denk ook aan je fotografie en schrijfstijl.


Tip #2 - Ontdek jouw Tone Of Voice (TOV)


Net als je merk kleuren, wil je ook consistent blijven in je communicatie. Je wilt een indruk achterlaten! De vraag is: wat voor indruk wil je achterlaten?


Je schrijfstijl moet overeen komen met hoe je bent in het echt, anders creëer je wantrouwen. Idealiter moet het dus dichtbij jou en je bedrijf blijven. Maar je wilt ook jouw doelgroep aanspreken. Dus hoe kies je dan de perfecte Tone Of Voice?


Zet eens een aantal kernwoorden op een rij. Denk aan hoe je als bedrijf ervaren wilt worden, wat je uit wilt stralen, de kern van waar je bedrijf voor staat. Maar houdt in je achterhoofd wie jouw klant is en vraag jezelf: Zijn wij als bedrijf formeel of informeel met onze klanten?


Neem al deze dingen mee in het bepalen van je Tone Of Voice.


"There are tones of voices that MEAN more than words." — Robert Frost

Neem een voorbeeld aan Cool Blue. Zij staan echt bekend als humoristisch. Van hun posts tot hun voorwaarden. Of kijk eens naar Netflix, die er bewust voor kiest om in de ik-vorm te schrijven – om het persoonlijker te maken.


Tip #3 - Zorg ervoor dat je social media posts dezelfde kwaliteit uitstralen als de kwaliteit van je product/service


Het ergste wat er kan gebeuren is dat je communicatie/website niet overeen komt met je product/service. Je kan nog zo'n prachtige website hebben, maar als je product dan bagger is, schept dat niet veel vertrouwen.


Andersom kan je veel klanten ook mislopen! Als jij je online aanwezigheid niet serieus neemt, gaan mensen je product ook minder snel serieus nemen en vertrouwen.


Tip #4 - Werk met een grafisch vormgever


Ben jij klaar om een nieuwe weg in te slaan met jouw business? Dan is het tijd om een grafisch vormgever aan te nemen die professionele graphics, logos en templates gaat maken in jouw huisstijl.


Tip #5 - Wees sociaal!


Social media is bedoeld om sociaal te zijn. Laat je persoonlijkheid zien en ga in gesprek met (potentiële) klanten in de comments en DM! Dit helpt je om een band te creëeren met je ideale klanten, maar is ook goed voor het algoritme. Hoe meer interactie, hoe meer bereik.


Aan de slag!


Een consistent merk bestaat uit een herkenbare huisstijl, pakkende tone of voice en professionele visuals. Een samenhangend geheel, waarbij je op alle manieren jouw merk kan herkennen en mee kan resoneren. Want vergeet niet, een consistent merk is een merk waarop je kan vertrouwen.

0 opmerkingen

コメント


bottom of page